Μισό αιώνα από την ημέρα που το πρώτο Μίνι ξεπρόβαλε από τη γραμμή παραγωγής, ο μύθος του ίσως του πιο επιτυχημένου μικρού αυτοκινήτου παραμένει ακμαίος.

"Φτιάξτε επιτέλους το αναθεματισμένο πράγμα" ("Build the bloody thing" για όσους θέλουν τις ιστορικές ατάκες στην αυθεντική τους γλώσσα) είπε ο σερ Λέοναρντ Λορντ, αφεντικό της British Motor Corporation, και η επιθυμία του ήταν προσταγή. Η Βρετανία έπρεπε πάση θυσία να αποκτήσει ένα τετράτροχο-αντίπαλο δέος στο γαλλικό Ντεσεβό, στο γερμανικό Σκαραβαίο και στο ιταλικό 500αράκι.
Είναι 8 Μαίου του 1959 στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας Austin στο Longbridge, κοντά στο Birmingham. Τα μηχανήματα ζεσταίνονται και όταν είναι πλέον έτοιμα μπαίνουν σε λειτουργία και συναρμολογούν τα εξαρτήματα. Στο τέλος της γραμμής παραγωγής βρίσκεται το πρώτο Mini 621 AOK, που έμεινε στην ιστορία απλώς ως Μίνι. Το πρώτο μοντέλο έσβηνε αν τύχαινε να περάσει από λάκκο με νερό, ενώ ο συμπλέκτης του δεν άντεχε να δουλέψει για περισσότερα από 800 χιλιόμετρα. Το Μίνι δεν άφησε φυσικά αυτά τα μικρά ελαττώματα να ανακόψουν την πορεία του, τα διόρθωσαν άλλωστε με ευφάνταστες λύσεις οι πρώτοι ιδιοκτήτες του. Όταν άρχισαν να το χρησιμοποιούν (και να κερδίζει) σε αγώνες ταχύτητας, η γέννηση ενός θρύλου ήταν γεγονός.
Ακολούθησαν πολλοί και διάσημοι οδηγοί, όπως οι Beatles, η Twiggy, η Mariana Faithful, αλλά και ριψοκίνδυνες διαδρομές στους δρόμους του Τορίνου για την "The Italian Job" (1969), με τον Michael Caine στο τιμόνι, δημιουργώντας μια λατρεία που κρατάει γερά πενήντα χρόνια τώρα. Τα εύσημα για το πρωτότυπο σχεδιασμό του μεσήλικου πλέον αυτοκινήτου ανήκουν στον ελληνοβρετανό σερ Άλεκ Ισιγόνη, ο οποίος ζωγράφισε το αρχικό περίγραμμα στην επιφάνεια μιας χαρτοπετσέτας.
Πηγή: ΒΗΜαgazino (24/5/09)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου